Prelegenci

Bądź na bieżąco z informacjami o VI Ogólnopolskim Kongresie Tutoringu, zapisz się na newsletter i polub naszą stronę na facebooku!

 

 

Sylwetki prelegentów i prowadzących warsztaty na VI Kongresie Tutoringu:

piotr-czekierda-duzePiotr Czekierda – założyciel Collegium Wratislaviense. Promotor tutoringu i mentoringu oraz dobrego przywództwa. Tutor i certyfikowany trener biznesu (Pracownia Psychologiczna Elżbiety Sołtys Jan Robert Sołtys/Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości). Zainicjował pierwsze programy tutorskie we Wrocławiu i w kilku innych miastach. Projekty edukacyjne realizował zarówno w Polsce, jak i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Litwie, Izraelu, Słowenii. Z wykształcenia jest politologiem, studiował także filozofię i biznes, jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego oraz IESE Business School w Barcelonie.  W czasach szkolnych zajmował się teatrem, w czasie studiów pracował jako dziennikarz, a także wolontariusz służąc dzieciom i młodzieży z trudnych dzielnic. Jako pracownik Domu Spotkań im. Angelusa Silesiusa rozwinął działy edukacji obywatelskiej oraz współpracy z krajami bloku wschodniego, został laureatem Nagrody Głównej Pro Publico Bono dla Najlepszej Lokalnej Inicjatywy Edukacyjnej. W latach 2006 – 2008 był tutorem Programu Liderzy PAFW realizowanego przez Stowarzyszenie “Szkoła Liderów”. Był inspiratorem powołania Kolegium Tutorów, które pozostawił swoim współpracownikom. Jego pasją są jazz, poezja, podróże i koszykówka. Wolontariusz Inicjatywy Tato.net oraz Akademii Familijnej. Prywatnie żonaty, tato trójki dzieci.

 

dr Tomasz Daroszewski – założyciel szkoły językowej Wrocławska Akademia Języków Obcych, nauczyciel hiszpańskiego w jednym z wrocławskich liceów, tutor. Doświadczenie w pracy z młodzieżą zdobywał m.in. podczas wieloletniej działalności w ZHP oraz w programach tutoringowych w organizacjach pozarządowych. Doktor nauk społecznych i iberysta, jego zainteresowania naukowe ogniskują się wokół filozofii polityki, współczesnej myśli politycznej Hiszpanii i hiszpańskiej mistyki. Prywatnie żonaty, ojciec dwóch synów, w wolnych chwilach planuje kolejne rejsy morskie.

 

Monika Jackowska – Jestem Akredytowanym Coachem ACC ICF i Team Coachem, trenerem rozwoju kompetencji osobistych oraz założycielem “Instytutu Rozwoju i Doskonalenia” realizującego projekty szkoleniowe i coachingowe.Moje ponad 8-letniego doświadczenie managerskie w branży sprzedażowej oraz edukacyjne pozwala mi efektywnie wspierać ludzi w mikro i małych przedsiębiorstwach, zarówno w indywidualnych procesach coachingowych, jak i na warsztatach dla zespołów oraz managerów. Działania Instytutu skierowane są na doskonalenie współpracy i zwiększenie skuteczności zespołów w firmach oraz rozwoju potencjału poszczególnych pracowników.
Jestem również pedagogiem z wieloletnią praktyką pracy w zawodzie managera placówki oświatowej i nauczyciela. Jako Certyfikowany Tutor współpracuję z Collegium Wratislaviens, gdzie w ramach Szkoły Tutorów, pomagam nauczycielom, dyrektorom i wykładowcom wyższych uczelni, rozwijać indywidualne kompetencje miękkie i wdrażać do ośrodków edukacyjnych tutoring, jako indywidualną formę wsparcia uczniów lub studentów.
Odkąd pamiętam współdziałam z organizacjami pozarządowymi. Obecnie w ramach projektu Dream Worker z Fundacją “Samodzielni Robinsonowie” w systemie edukacji spersonalizowanej, pomagam osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym w ich edukacji, rozwoju zawodowym oraz osobistym.
Współtworzę program rozwojowy dla Kobiet “Kwitnące Wiśnie”, gdzie w atmosferze pełnym zrozumienia i otwartości, w kręgu kobiet dzielimy się doświadczeniami, uczymy się jak żyć w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami.
Wszystko co robię, staram się opierać na 3 drogowskazach: ROZWÓJ, AUTENTYCZNOŚĆ , SPEŁNIENIE. A kiedy po intensywnych działaniach potrzebuję wytchnienia pakuję plecak i łapię równowagę na górskich szlakach lub spacerując brzegiem morza…

 

Jacek Jakubowski – Współwłaściciel i Superwizor Grupy TROP, psycholog, przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, członek założyciel Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, superwizor treningu psychologicznego rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, superwizor warsztatów szkoleniowych rekomendowany przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych, superwizor coachingu rekomendowany przez Izbę Coachingu, członek polskiego klubu amerykańskiej organizacji Innowatorzy dla Dobra Ogółu ASHOKA.
Prowadzi projekty rozwoju kultury organizacyjnej w korporacjach, a także w firmach małych i średnich, specjalizuje się we wsparciu firm rodzinnych. Jest uznanym ekspertem w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Założył OGÓLNOPLSKĄ SPOŁECZNĄ KOALICJĘ NA RZECZ WSÓŁPRACY OPRATEJ NA EMPATII. Jest autorem koncepcji pierwszej w Polsce Szkoły Trenerów (założonej przed trzydziestu laty), która wyewoluowała w największą Szkołę Trenerów Biznesu prowadzoną w ramach Grupy TROP.
Autor koncepcji i realizator cykli szkoleniowych dla wielu firm. Doświadczony mentor i coach pracujący z najwyższą kadrą menedżerską. Zajmuje się m.in. budowaniem i realizacją Strategii Rozwoju Społecznego, szkoleniami z zakresu zarządzania zmianą, aktywizacji, budowania współpracy w strukturach sieciowych, rozwijania umiejętności psychospołecznych, wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Konstruował programy przeciwdziałania bezrobociu, aktywizacji środowiska lokalnego, zmian w systemie edukacji, profilaktyki uzależnień.

 

Bogusław Janiszewski (ten po prawej). Z wykształcenia polonista, trener. Absolwent studiów MBA. Całe swoje zawodowe życie poświęcił rozwijaniu niepublicznej edukacji. Jest przekonany, że świat da się zmienić na lepsze i należy to robić poprzez zmienianie szkoły. Obecnie intensywnie zaangażowany w rozwój Spark Academy – progresywnej, niepublicznej szkoły podstawowej i średniej w Poznaniu. Wierzy w edukację spersonalizowaną, dlatego w Sparku zajmuje się wdrażaniem narzędzi związanych z tutoringiem oraz metod projektowych. Autor popularnonaukowych książek dla młodzieży, poświęconych ekonomii i polityce. Właśnie na rynku pojawił się kolejny jego tytuł: “Mózg. To o czym dorośli ci nie mówią”. Raport FRIS określa go jako Wizjonera Entuzjastę, który jest: “…kreatywny, wrażliwy i ciekawy świata, łatwo go zainspirować. Potrafi łatwo korzystać z wyobraźni i tworzyć nowe pomysły lub idee.” Prywatnie mąż i trudny ojciec dwójki wyjątkowych dzieci.

 

Piotr Jaworski – Tutoring, mentoring i coaching w cudowny sposób łączy wszystkie jego doświadczenia zawodowe. Jako wieloletni audytor (CGAP, Min. Fin) potrafi słuchać i rozumieć. Jako doświadczony trener (grubo ponad 4000 godzin szkoleń) wie jak ważna jest „dobra chemia”. Natomiast przekonanie o tym, że rada jest dobra tylko wtedy gdy pasuje do klienta lub podopiecznego, to jego własne doświadczenie jako konsultanta (m.in. ekspert Komisji Europejskiej). Praca w korporacji, w sektorze publicznym i pozarządowym pozwala mu dobrze rozumieć osoby o różnym doświadczeniu. Natomiast doświadczenie spełnionego męża, taty oraz człowieka, który zamienia swoje życiowe pasje w działanie, pozwala mu dobrze rozumieć tych, którzy szukają równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

 

beata_musialdr Beata Karpińska-Musiał – anglistka, pedagog, tutor i wykładowca akademicki, inicjator i kierownik projektu IQ – wdrożenia tutoringu na Uniwersytecie Gdańskim. W 2010 roku uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Pasjonatka dydaktyki w jej różnych wydaniach. Od 2004 roku zatrudniona jako adiunkt w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki. Zainteresowania badawcze realizowane poprzez udział w kilkudziesięciu już konferencjach krajowych i zagranicznych oraz tematyczne publikacje dotyczą pedagogiki międzykulturowej, teorii języka i kultury jako elementów kształcenia nauczycieli, roli językoznawstwa stosowanego i krytycznej analizy dyskursu w komunikacji między-kulturowej, edukacji spersonalizowanej i autonomii w dydaktyce. W najnowszych badaniach zajmuje się kreatywnością i refleksyjnością nauczycieli języków obcych, oraz rolą pedagoga w obliczu zmiany w edukacji, zwłaszcza w kontekście wprowadzanej od 2012 roku reformy szkolnictwa wyższego w Polsce.
Certyfikowany tutor akademicki, absolwentka STA Collegium Wratislaviense, odkrywa kolejne tajniki mistrzostwa dydaktycznego szkoląc kadry akademickie i nauczycieli w zakresie tutoringu naukowego.
Prywatnie jest globtroterką, mężatką i szczęśliwą mamą trzech synów, wiecznie zainspirowaną dynamiką ich wzajemnych relacji między sobą oraz ze światem. Kocha Morze Bałtyckie, więc chwilowo nie planuje opuszczać Trójmiasta.

 

 

beata-master2-duzedr Beata Master – certyfikowany trener rozwoju interpersonalnego, coach, prezes Fundacji „Pracowania Jutr“ i koordynator projektów, autorka publikacji, strategii, programów rozwojowych, edukacyjnych oraz naukowych, specjalista w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania dla firm i podmiotów publicznych. W ramach Programu „Akademii Liderów” Fundacji Świętego Mikołaja pracuje z młodzieżą jako tutor. Prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady, treningi rozwojowe, coaching dla przedstawicieli firm, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych (w tym szkół i uczelni wyższych), osób indywidualnych (łącznie ponad 1000 godzin doświadczenia). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa zawodowego i funduszy europejskich, zdobyte w Funduszu Górnośląskim S.A. w Katowicach, Regionalnym Ośrodku EFS, Uniwersytecie Śląskim oraz w Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej – Europe Direct Katowice. Pracuje z młodzieżą, dorosłymi i seniorami.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego i doktor w zakresie nauk społecznych. Ukończyła Szkołę Trenerów Ekonomii Społecznej w Katowicach, Akademię Coachingu Coaching People w Katowicach, Jagiellońską Kuźnię Dyplomatów.

 

Joanna Król-Mazurkiewicz – nauczyciel i tutor edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pasjonatka wykorzystywania nowatorskich metod i pomocy dydaktycznych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz w pracy ze studentami pedagogiki. Prowadzi nowatorskie zajęcia z dziećmi w słupskich przedszkolach z robotyki i matematyki.

Mariusz Mazurkiewicz –  nauczyciel przedmiotów zawodowych w Szkole Ponadgimnazjalnej, trener Lego Education, z sukcesami prowadzi koło robotyki, organizator słupskiego konkursu robotyki dla dzieci i młodzieży  – od przedszkola do szkół ponadgimnazjalnych, pasjonat niestandardowej edukacji.

Nazywają się wariatami edukacyjnymi – od 5 lat prowadzą działalność zajmująca się niestandardową edukacją. W formie pozaszkolnej uczą robotyki dziecięcej i matematyki wykorzystując w swoich działaniach ideę szeroko rozumianego tutoringu. W latach 2011 – 2014 prowadzili badania w ramach eksperymentu pedagogicznego dotyczące zasadności wprowadzenia idei tutoringu rówieśniczego w szkolną rzeczywistość.

 

Magdalena Niemczuk-Kobosko – szefowa firmy szkoleniowej FC EDU działającej na licencji FranklinCovey. Od ponad 20 lat związana z edukacją. Wychowawczyni, tutorka, coach, entuzjastka nauczania poprzez opowiadanie ciekawych historii (storytelling). W jednym z najlepszych polskich liceów (2SLO) pełniła rolę pełnomocnika dyrektora do spraw rozwoju szkoły. Była odpowiedzialna za wdrożenie programu tutoringu, czyli indywidualnej pracy z uczniem, oraz systemu przygotowania uczniów do studiów zagranicznych. Współautorka pierwszej w Polsce publikacji na temat tutoringu. Wspiera, inspiruje i rozbudza ciekawość. Najlepiej czuje się jako wychowawca. Zależy jej na tym, 
by w szkole zarówno nauczyciele, uczniowie, jak i rodzice czuli się wartościowi, ważni i potrzebni. Mama dorosłych już córek, żona, przyjaciółka, właścicielka dwóch kotów. Zwolenniczka minimalizmu, lubi coraz mniej mieć, a coraz bardziej być.

 

dr Edyta Nowak-Żółty – wykładowca i prodziekan Akademii WSB (Dąbrowa Górnicza/Cieszyn). Od około 17 lat prowadzi szkolenia z obszaru rozwoju osobistego, od 7 lat jest certyfikowanym coachem i tutorem akademickim. Rozprawę doktorską obroniła na podstawie badań w obszarze tutoringu akademickiego. Jest fanką proaktywnego uczenia się i rozwoju. Na swoich wykładach i szkoleniach inspiruje do wzrastania  na poziomie umysłu, duszy i wartości. Pasjonuje ją także neurodydaktyka czyli możliwości ludzkiego mózgu. Prywatnie mama nastolatka, żona artysty muzyka i grafika a przede wszystkim miłośniczka psów – obecnie „wychowuje” border collie i maltańczyka :)

 

Krzysztof_Slabon_2013_1Krzysztof Słaboń – certyfikowany trener, konsultant i tutor. Metody problemowe wykorzystuje w praktyce trenerskiej. Przeprowadził ponad 2 500 godzin szkoleń dla ponad 100 szkół, firm i organizacji w całej Polsce. Wieloletni dyrektor artystyczny Slot Art Festiwal. Członek zarządu Stowarzyszenia Lokalnych Ośrodków Twórczych. Kilkanaście lat doświadczenia w budowaniu zespołów oraz kierowaniu organizacjami pozarządowymi i biznesowymi. Specjalizuje się we wspieraniu procesów wdrażania programów tutoringowych i mentoringowych w szkołach i firmach (min. Gimnazjum 58 w Poznaniu, Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu, Enea Operator, Fressenius Kabi). Ważne dla niego tematy to rozwój człowieka, komunikacja, edukacja spersonalizowana (mentoring i tutoring), myślenie strategiczne i budowanie organizacji uczących się.

 

dr Tatiana Shvets – PhD, dyrektor programowy International Academy of Tutoring, zastępca dyrektora Prywatnej Szkoły “Ateny” w Kijowie, trener, tutor,  superwizor. Od kilku lat zajmuje się wdrażaniem tutoringu w Ukrainie. Autorka pierwszej w Ukrainie książki o tutoringu “Tutoring. Praktyczne wprowadzenie “. Kierownik różnych inicjatyw edukacyjnych: Centrum Edukacji na Odległość; Klubu Debat (w tym organizator corocznego konkursu “Forum Ateńskie”).   Wykonawca ogólnoukraińskiego badania “Tutoring w system edukacji blend learning “. Dużo podróżuje w celu otrzymania doświadczenia o edukacji różnych krajów: Finlandia, Włochy, Grecja, Polska,  Niemcy, Gruzja. Ma 26 lat doświadczenia pracy w edukacji.   Pasjonatka ciągłego samodoskonalenia przekonana, że każde dziecko jest unikalne a szkoła musi tę unikalność odnaleźć i zachować.

 

Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – piszę blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.

Luiza Weder – Jestem psychologiem, trenerem treningu i warsztatu psychologicznego, tutorem i superwizorem tutoringu, realizuję również audyty psychologiczne i konsultacje eksperckie w projektach rozwojowych. Jestem Certyfikowanym Trenerem Points of You® – oryginalnej metody i kreatywnych narzędzi wspierających rozwój osobisty, zespołowy i organizacyjny. Za mną ponad 4000 zrealizowanych godzin pracy grupowej i blisko 3500 procesów indywidualnych (gł. tutoring rozwojowy i tutoring kariery, konsultacje psychologiczne, IPD, superwizje). Najchętniej pracuję w nurcie transformacyjno-rozwojowym, który wychodzi poza klasyczne dostarczanie wiedzy i umiejętności, i zakłada, że efektem działań rozwojowych może być też pewien wewnętrzny „ruch” w człowieku, który prowadzi do jego pełniejszego i bardziej satysfakcjonującego funkcjonowania w codzienności i w świecie. Ten „ruch” dotyczy całej osoby, tego kim dany człowiek jest (nie tylko tego, co i jak robi), w tym jego tożsamości, wartości i misji.