Prelegenci

Bądź na bieżąco z informacjami o VII Ogólnopolskim Kongresie Tutoringu, zapisz się na newsletter i polub naszą stronę na facebooku!

 

 

Sylwetki prelegentów i prowadzących warsztaty na VI Kongresie Tutoringu:

piotr-czekierda-duzePiotr Czekierda – założyciel Collegium Wratislaviense. Promotor tutoringu i mentoringu oraz dobrego przywództwa. Tutor i certyfikowany trener biznesu (Pracownia Psychologiczna Elżbiety Sołtys Jan Robert Sołtys/Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości). Zainicjował pierwsze programy tutorskie we Wrocławiu i w kilku innych miastach. Projekty edukacyjne realizował zarówno w Polsce, jak i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Litwie, Izraelu, Słowenii. Z wykształcenia jest politologiem, studiował także filozofię i biznes, jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego oraz IESE Business School w Barcelonie.  W czasach szkolnych zajmował się teatrem, w czasie studiów pracował jako dziennikarz, a także wolontariusz służąc dzieciom i młodzieży z trudnych dzielnic. Jako pracownik Domu Spotkań im. Angelusa Silesiusa rozwinął działy edukacji obywatelskiej oraz współpracy z krajami bloku wschodniego, został laureatem Nagrody Głównej Pro Publico Bono dla Najlepszej Lokalnej Inicjatywy Edukacyjnej. W latach 2006 – 2008 był tutorem Programu Liderzy PAFW realizowanego przez Stowarzyszenie “Szkoła Liderów”. Był inspiratorem powołania Kolegium Tutorów, które pozostawił swoim współpracownikom. Jego pasją są jazz, poezja, podróże i koszykówka. Wolontariusz Inicjatywy Tato.net oraz Akademii Familijnej. Prywatnie żonaty, tato trójki dzieci.

Katarzyna Czeczott-Łukasik – Nauczycielka geografii w LXIV LO im. St. I. Witkiewicza „Witkacego” w Warszawie. Tutorka, opiekunka Samorządu Uczniowskiego. Współpracuje z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej  i Fundacją Kolegium Tutorów.

dr Tomasz Daroszewski – założyciel szkoły językowej Wrocławska Akademia Języków Obcych, nauczyciel hiszpańskiego w jednym z wrocławskich liceów, tutor. Doświadczenie w pracy z młodzieżą zdobywał m.in. podczas wieloletniej działalności w ZHP oraz w programach tutoringowych w organizacjach pozarządowych. Doktor nauk społecznych i iberysta, jego zainteresowania naukowe ogniskują się wokół filozofii polityki, współczesnej myśli politycznej Hiszpanii i hiszpańskiej mistyki. Prywatnie żonaty, ojciec dwóch synów, w wolnych chwilach planuje kolejne rejsy morskie.

 

Grzegorz Grzegorczyk – w Collegium jest trenerem i superwizorem tutorów.  Wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego, edukator i szkoleniowiec dla Cambridge ESOL oraz Wydawnictwa Szkolnego PWN, w przeszłości metodyk i mentor nauczycieli w kilku szkołach w Gdańsku oraz w szkole językowej w Bristol. Jako certyfikowany tutor Collegium Wratislaviense praktykuje metody edukacji spersonalizowanej w środowisku akademickim oraz prowadzi superwizje dla innych tutorów. Grzegorz jest też certyfikowanym coachem i trenerem. Swoje kompetencje rozwija(ł) pod okiem najlepszych trenerów w Polsce. W pracy trenera i coacha łączy swoje wykształcenie językowo-pedagogiczne, wiedzę z dziedziny psychologii, doświadczenie i wiedzę metodyczną oraz swoje dotychczasowe doświadczenie nauczycielskie. Obszary szkoleniowe bliskie Grzegorzowi, to te związane ze sferą rozwoju, motywacji i poczucia satysfakcji w pracy zawodowej i życiu osobistym. Te tematy porusza w swoich cyklicznych artykułach do Edukacji Pomorskiej, periodyku wydawanego przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku. Anglofil, zakochany w swojej żonie i córkach oraz w Londynie; koneser progrocka i single malt whisky; nie wyobraża sobie życia bez uprawiania sportu.

 

Barbara Habrych – ma doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu warsztatów rozwoju kompetencji miękkich: komunikacja, asertywność, rozwój kreatywności, treningi dla menadżerów, action learning, aktywizacja zawodowa. Przez 6 lat pracowała w dziale HR dużej organizacji. Była trenerem wewnętrznym, zajmowała się rekrutacją oraz projektowaniem i ewaluacją programów rozwojowych dla pracowników i menedżerów. Barbara jest konsultantką kariery i rekruterką. Prowadzi także warsztaty dla dzieci, przyszłych rodziców oraz dla rodzin z zakresu rozwoju kompetencji i umiejętności społecznych, kompetencji rodzicielskich, komunikacji partnerskiej. Jest wolontariuszem Akademii Przyszłości, współpracuje ze szkołami demokratycznymi i Stowarzyszeniem Siemacha. Certyfikowany konsultant DISC D3 – narzędzia badania kompetencji, które pomaga diagnozować i rozwijać potencjał.

Jej misja to przeniesienie dobrych praktyk stosowanych w biznesie do świata edukacji, tak aby pomóc nauczycielom i rodzicom wyposażyć dzieci w kluczowe kompetencje niezbędne do radzenia sobie w zmiennym świecie: kreatywność, odporność psychiczna, asertywność, komunikacja bez przemocy, współpraca w zespole. Zapalona amatorka aqua fitness i zielonej herbaty. Lubi czytać biografie. Ulubione miejsce odpoczynku to Półwysep Helski. Spełniona mężatka i mama 18-latka.

 

Monika Jackowska – Jestem Akredytowanym Coachem ACC ICF i Team Coachem, trenerem rozwoju kompetencji osobistych oraz założycielem “Instytutu Rozwoju i Doskonalenia” realizującego projekty szkoleniowe i coachingowe.Moje ponad 8-letniego doświadczenie managerskie w branży sprzedażowej oraz edukacyjne pozwala mi efektywnie wspierać ludzi w mikro i małych przedsiębiorstwach, zarówno w indywidualnych procesach coachingowych, jak i na warsztatach dla zespołów oraz managerów. Działania Instytutu skierowane są na doskonalenie współpracy i zwiększenie skuteczności zespołów w firmach oraz rozwoju potencjału poszczególnych pracowników.
Jestem również pedagogiem z wieloletnią praktyką pracy w zawodzie managera placówki oświatowej i nauczyciela. Jako Certyfikowany Tutor współpracuję z Collegium Wratislaviens, gdzie w ramach Szkoły Tutorów, pomagam nauczycielom, dyrektorom i wykładowcom wyższych uczelni, rozwijać indywidualne kompetencje miękkie i wdrażać do ośrodków edukacyjnych tutoring, jako indywidualną formę wsparcia uczniów lub studentów.
Odkąd pamiętam współdziałam z organizacjami pozarządowymi. Obecnie w ramach projektu Dream Worker z Fundacją “Samodzielni Robinsonowie” w systemie edukacji spersonalizowanej, pomagam osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym w ich edukacji, rozwoju zawodowym oraz osobistym.
Współtworzę program rozwojowy dla Kobiet “Kwitnące Wiśnie”, gdzie w atmosferze pełnym zrozumienia i otwartości, w kręgu kobiet dzielimy się doświadczeniami, uczymy się jak żyć w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami.
Wszystko co robię, staram się opierać na 3 drogowskazach: ROZWÓJ, AUTENTYCZNOŚĆ , SPEŁNIENIE. A kiedy po intensywnych działaniach potrzebuję wytchnienia pakuję plecak i łapię równowagę na górskich szlakach lub spacerując brzegiem morza…

 

Jacek Jakubowski – Współwłaściciel i Superwizor Grupy TROP, psycholog, przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, członek założyciel Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, superwizor treningu psychologicznego rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, superwizor warsztatów szkoleniowych rekomendowany przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych, superwizor coachingu rekomendowany przez Izbę Coachingu, członek polskiego klubu amerykańskiej organizacji Innowatorzy dla Dobra Ogółu ASHOKA.
Prowadzi projekty rozwoju kultury organizacyjnej w korporacjach, a także w firmach małych i średnich, specjalizuje się we wsparciu firm rodzinnych. Jest uznanym ekspertem w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Założył OGÓLNOPLSKĄ SPOŁECZNĄ KOALICJĘ NA RZECZ WSÓŁPRACY OPRATEJ NA EMPATII. Jest autorem koncepcji pierwszej w Polsce Szkoły Trenerów (założonej przed trzydziestu laty), która wyewoluowała w największą Szkołę Trenerów Biznesu prowadzoną w ramach Grupy TROP.
Autor koncepcji i realizator cykli szkoleniowych dla wielu firm. Doświadczony mentor i coach pracujący z najwyższą kadrą menedżerską. Zajmuje się m.in. budowaniem i realizacją Strategii Rozwoju Społecznego, szkoleniami z zakresu zarządzania zmianą, aktywizacji, budowania współpracy w strukturach sieciowych, rozwijania umiejętności psychospołecznych, wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Konstruował programy przeciwdziałania bezrobociu, aktywizacji środowiska lokalnego, zmian w systemie edukacji, profilaktyki uzależnień.

 

Piotr Jaworski – Tutoring, mentoring i coaching w cudowny sposób łączy wszystkie jego doświadczenia zawodowe. Jako wieloletni audytor (CGAP, Min. Fin) potrafi słuchać i rozumieć. Jako doświadczony trener (grubo ponad 4000 godzin szkoleń) wie jak ważna jest „dobra chemia”. Natomiast przekonanie o tym, że rada jest dobra tylko wtedy gdy pasuje do klienta lub podopiecznego, to jego własne doświadczenie jako konsultanta (m.in. ekspert Komisji Europejskiej). Praca w korporacji, w sektorze publicznym i pozarządowym pozwala mu dobrze rozumieć osoby o różnym doświadczeniu. Natomiast doświadczenie spełnionego męża, taty oraz człowieka, który zamienia swoje życiowe pasje w działanie, pozwala mu dobrze rozumieć tych, którzy szukają równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

 

Anna Kaczalska – Akredytowany coach Międzynarodowej Federacji Coachingu (PCC ICF – Professional Certified Coach International Coach Federation). Członek ICF Global, członek Komisji Rewizyjnej ICF Poland, vice–dyrektor Poznańskiego Oddziału ICF Polska. Trener biznesu – certyfikowany trener i egzaminator VCC (Vocational Competence Certificate). Mediator – certyfikowany mediator VCC. Absolwentka Marketingu i Zarządzania.

Coaching, tutoring i mediacje traktuje jako sposób ciągłego doskonalenia zawodowego i osobistego, uzupełniając te obszary o regularne superwizje. Szczególną uwagę poświęca etyce – traktuje ją jako kluczowy element biznesowy oraz edukacyjny. Jako mentor towarzyszy w zdobywaniu kolejnych etapów wykształcenia zawodowego w tym akredytacji. Doświadczenie w pracy z klientami indywidualnymi zaowocowało wypracowaniem autorskiego programu: ”Coachingowy trening relacji” którego celem jest poprawa jakości wzajemnych relacji oraz wsparcie w wypracowaniu nowego, dojrzałego sposobu funkcjonowania.
Prywatnie – szczęśliwa żona, spełniona mama. Pasjonatka nurkowania oraz egzotycznych podróży oraz szeroko rozumianego rozwoju osobistego.
Jako trener Collegium Wratislaviense realizuje szkolenia i warsztaty coachingowe, tutorskie oraz pozostałe z obszaru kompetencji miękkich.

 

Dr Marek Kaczmarzyk – nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk, popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na proces edukacji przez pryzmat znaczenia biologicznego podłoża szczególnie najnowszych osiągnięć neuronauk. Od roku 2000 prowadzi Pracownię Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, Uniwersytet Śląski).

 

dr Beata Karpińska-Musiał – Anglistka, pedagożka, tutorka i wykładowczyni akademicka, w latach 2014-2016 inicjatorka i koordynatorka Projektu IQ – wdrożenia tutoringu na Uniwersytecie Gdańskim, finansowanego z Funduszy Norweskich oraz środków krajowych (FRSE). W 2010 roku uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Pasjonatka dydaktyki w jej różnych wydaniach. Od 2004 roku zatrudniona jako adiunkt w Instytucie Anglistyki i Amerykanistyki. Naukowo prowadzi badania w obszarze pedagogiki międzykulturowej, teorii języka i kultury jako elementów kształcenia nauczycieli, roli językoznawstwa stosowanego i krytycznej analizy dyskursu w komunikacji między-kulturowej, edukacji spersonalizowanej i autonomii w dydaktyce. W Uniwersytecie Gdańskim współkoordynuje z dr Ewą Szymczak działalność tutorska oraz projektową grupy kilkudziesięciu certyfikowanych tutorów w UG w ramach Centrum Tutorów UG.

Ponadto, akredytowana w 2019 roku i praktykująca od 2013 roku tutorka akademicka, absolwentka STA Collegium Wratislaviense (2013), mentorka certyfikowana przy stowarzyszeniu Promentor (2018)  akredytowanego przez Institute of Leadership and Management w Londynie. Autorka książek i publikacji naukowych w monografiach oraz czasopismach pedagogicznych, edukatorka nauczycieli, superwizorka tutorów w różnych uczelniach w Polsce.

 

Maria Libiszewska – Psycholog, pedagog. Pracuje z ludźmi jako coach, trenerka i mentorka. Projektuje procesy rozwojowe i szkolenia z zakresu kompetencji przywódczych i kompetencji miękkich. Na co dzień w roli HR Biznes Partnera wdraża zmiany, które pozwalają ludziom i organizacjom rozwijać potencjał, realizować cele i tworzyć nową jakość w kulturze pracy. Potrafi budować efektywne zespoły, identyfikować i rozwiązywać problemy. Tworzy innym warunki sprzyjające kreatywnemu szukaniu rozwiązań i projektowaniu innowacyjnych narzędzi i metod pracy z ludźmi. Lubi zadawać pytania, prowokować do myślenia i wzmacniać różnorodność.
Jej pasją jest często niedoceniany świat emocji, a misją rozwijanie inteligencji emocjonalnej oraz umiejętności twórczego korzystania z uczuć podczas nauki, podejmowania decyzji i budowania relacji. We współpracy z Uniwersytetem Dzieci prowadzi warsztaty dla uczniów i nauczycieli z obszaru kompetencji społecznych.
Współzałożycielka Stowarzyszenia 4zmiana wspierającego ludzi w utrzymywaniu work-life balance. Współautorka metody rozwijania kompetencji rodzicielskich „Budujące rodzicielstwo”. Kreatywność i uważność wykorzystuje również w byciu mamą.

 

beata-master2-duzedr Beata Master – certyfikowany trener rozwoju interpersonalnego, coach, prezes Fundacji „Pracowania Jutr“ i koordynator projektów, autorka publikacji, strategii, programów rozwojowych, edukacyjnych oraz naukowych, specjalista w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania dla firm i podmiotów publicznych. W ramach Programu „Akademii Liderów” Fundacji Świętego Mikołaja pracuje z młodzieżą jako tutor. Prowadzi szkolenia, warsztaty, wykłady, treningi rozwojowe, coaching dla przedstawicieli firm, organizacji pozarządowych, instytucji publicznych (w tym szkół i uczelni wyższych), osób indywidualnych (łącznie ponad 1000 godzin doświadczenia). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa zawodowego i funduszy europejskich, zdobyte w Funduszu Górnośląskim S.A. w Katowicach, Regionalnym Ośrodku EFS, Uniwersytecie Śląskim oraz w Punkcie Informacyjnym Komisji Europejskiej – Europe Direct Katowice. Pracuje z młodzieżą, dorosłymi i seniorami.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego i doktor w zakresie nauk społecznych. Ukończyła Szkołę Trenerów Ekonomii Społecznej w Katowicach, Akademię Coachingu Coaching People w Katowicach, Jagiellońską Kuźnię Dyplomatów.

 

Joanna Król-Mazurkiewicz – nauczyciel i tutor edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pasjonatka wykorzystywania nowatorskich metod i pomocy dydaktycznych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz w pracy ze studentami pedagogiki. Prowadzi nowatorskie zajęcia z dziećmi w słupskich przedszkolach z robotyki i matematyki.

Mariusz Mazurkiewicz –  nauczyciel przedmiotów zawodowych w Szkole Ponadgimnazjalnej, trener Lego Education, z sukcesami prowadzi koło robotyki, organizator słupskiego konkursu robotyki dla dzieci i młodzieży  – od przedszkola do szkół ponadgimnazjalnych, pasjonat niestandardowej edukacji.

Nazywają się wariatami edukacyjnymi – od 5 lat prowadzą działalność zajmująca się niestandardową edukacją. W formie pozaszkolnej uczą robotyki dziecięcej i matematyki wykorzystując w swoich działaniach ideę szeroko rozumianego tutoringu. W latach 2011 – 2014 prowadzili badania w ramach eksperymentu pedagogicznego dotyczące zasadności wprowadzenia idei tutoringu rówieśniczego w szkolną rzeczywistość.

 

dr Edyta Nowak-Żółty – wykładowca i prodziekan Akademii WSB (Dąbrowa Górnicza/Cieszyn). Od około 17 lat prowadzi szkolenia z obszaru rozwoju osobistego, od 7 lat jest certyfikowanym coachem i tutorem akademickim. Rozprawę doktorską obroniła na podstawie badań w obszarze tutoringu akademickiego. Jest fanką proaktywnego uczenia się i rozwoju. Na swoich wykładach i szkoleniach inspiruje do wzrastania  na poziomie umysłu, duszy i wartości. Pasjonuje ją także neurodydaktyka czyli możliwości ludzkiego mózgu. Prywatnie mama nastolatka, żona artysty muzyka i grafika a przede wszystkim miłośniczka psów – obecnie „wychowuje” border collie i maltańczyka :)

 

Iwona Poczobut – Przez kilkanaście lat pełniła funkcje menadżerskie w międzynarodowych korporacjach (Kompania Piwowarska, BZ WBK, Big Star) w obszarze zarządzania marką, marketingu i CSR.
Absolwentka Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Komunikacji Społecznej w Zarządzaniu i Organizacji na Politechnice Wrocławskiej, London School of Public Relations, Szkoły Trenerów Biznesu SET. Posiada międzynarodowy certyfikat Trenera Biznesu (IES – International Education Society). Ukończyła pierwszą w Polsce Szkołę Facylitacji (Pathways w Krakowie) i podyplomowe studia Design Thinking-Zarządzanie Innowacją w School of Form Uniwersytetu SWPS w Poznaniu.
Obecnie prowadzi Pracownię Innowacyjnych Rozwiązań 42nd floor (www.42nd.pl) w ramach której w oparciu o podejście Human Centered Design i metodologię Design Thinking wspiera Organizacje w szukaniu kreatywnych rozwiązań na rzecz produktów, usług i komunikacji. Współpracuje z firmami szkoleniowymi jako Ekspert Design Thinking w praktyczny sposób pokazując wartość i potencjał kreatywnego myślenia projektowego.

Jest mentorem w projektach związanych z innowacjami społecznymi („Po-po-jutrze”). Wykłada na kierunku „Zarządzanie kreatywne” w Collegium Da Vinci w Poznaniu.
Wierzy, że skuteczne rozwiązania powstają na fundamencie różnorodności: ludzi, doświadczeń, spojrzeń.

 

Krzysztof_Slabon_2013_1Krzysztof Słaboń – certyfikowany trener, konsultant i tutor. Metody problemowe wykorzystuje w praktyce trenerskiej. Przeprowadził ponad 2 500 godzin szkoleń dla ponad 100 szkół, firm i organizacji w całej Polsce. Wieloletni dyrektor artystyczny Slot Art Festiwal. Członek zarządu Stowarzyszenia Lokalnych Ośrodków Twórczych. Kilkanaście lat doświadczenia w budowaniu zespołów oraz kierowaniu organizacjami pozarządowymi i biznesowymi. Specjalizuje się we wspieraniu procesów wdrażania programów tutoringowych i mentoringowych w szkołach i firmach (min. Gimnazjum 58 w Poznaniu, Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu, Enea Operator, Fressenius Kabi). Ważne dla niego tematy to rozwój człowieka, komunikacja, edukacja spersonalizowana (mentoring i tutoring), myślenie strategiczne i budowanie organizacji uczących się.

 

dr Tatiana Shvets – PhD, dyrektor programowy International Academy of Tutoring, zastępca dyrektora Prywatnej Szkoły “Ateny” w Kijowie, trener, tutor,  superwizor. Od kilku lat zajmuje się wdrażaniem tutoringu w Ukrainie. Autorka pierwszej w Ukrainie książki o tutoringu “Tutoring. Praktyczne wprowadzenie “. Kierownik różnych inicjatyw edukacyjnych: Centrum Edukacji na Odległość; Klubu Debat (w tym organizator corocznego konkursu “Forum Ateńskie”).   Wykonawca ogólnoukraińskiego badania “Tutoring w system edukacji blend learning “. Dużo podróżuje w celu otrzymania doświadczenia o edukacji różnych krajów: Finlandia, Włochy, Grecja, Polska,  Niemcy, Gruzja. Ma 26 lat doświadczenia pracy w edukacji.   Pasjonatka ciągłego samodoskonalenia przekonana, że każde dziecko jest unikalne a szkoła musi tę unikalność odnaleźć i zachować.

 

Anita Stępczyńska – Polonistka Zespołu Szkół Społecznych STO z 25-letnim stażem, która wprowadza na swoich zajęciach niekonwencjonalne metody nauczania. Osoba stale ucząca się… Pasjonatka poprawności językowej. Innowatorka wprowadzania nowości informacyjnych i treści przedmiotowych do życia szkoły. Kinoman i Bywalec teatralny, zarażający swoją pasją wszystkich wokół. Trenerka Odysei Umysłu, dla której kreatywność to cecha, którą powinien posiadać każdy Młody i Stary. Tutor, któremu zależy, by towarzyszyć w rozwoju i wzmacniać swoich wychowanków. Osoba, która uważa, że życie jest piękne.

Dorota Taźbierska – Dyrektor Zespołu Szkół Społecznych Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Łodzi. Nauczyciel chemii i matematyki z 25-letnim stażem. Wielokrotny sędzia Odysei Umysłu. Zauroczony wszelkimi bajkami wolontariusz bajkoterapii Zaczytanych.org. Osoba, która mądrości, radości i siły do działania poszukuje w spotkaniu z drugim człowiekiem.

Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – piszę blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.

 

dr Tomasz Tokarz – Trener, coach, mediator, project manager, wykładowca akademicki. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z grupami. W trakcie kilkunastu lat pracy przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: edukacyjnego wykorzystania nowych technologii, kompetencji społecznych, grywalizacji (gamifikacji), procesów motywowania, inspirowania rozwoju, zarządzania zmianą. Współpracuje z kilkoma szkołami alternatywnymi. Stały współpracownik Stowarzyszenia Miasta w Internecie. Zaangażowany w ogólnopolskie projekty dotyczące popularyzowania dydaktyki cyfrowej. Autor licznych artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych).

Kluczowym obszarem jego działalności jest promowanie edukacji opartej na uznaniu podmiotowości nauczyciela i ucznia, na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Wspiera ludzi w ich podróży po świecie, w odkrywaniu i wykorzystaniu mocnych stron, w lepszym rozumieniu siebie i innych. Wykorzystuje do tego technologie informacyjno-komunikacyjne. Autor bloga: http://innowacyjnaedukacja.blogspot.com/ Facebooker i bloger. Zapalony dyskutant. Fan nowych mediów. Miłośnik wędrówek po górach. Uwielbia filmy i książki fantastyczno-naukowe.

 

Anna Tulczyńska – Jestem …sobą, żoną, mamą, psychologiem i psychoterapeutą…Kocham góry, podróże i gorącą herbatę.
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo behawioralny. Od 12 lat zajmuje się psychoterapią dzieci i młodzieży, prowadzi szkolenie dla nauczycieli i rodziców, jest autorką licznych publikacji dla rodziców, nauczycieli i dyrektorów szkól. Od 20 lat pracuje w LXIV Liceum Ogólnokształcącym im. S. I. Witkiweicza w Warszawie, którego jest absolwentką. Kilka lat temu, wraz z jedną z nauczycielek „zaraziła” swoją rade pedagogiczną tutoringiem. Dziś jest koordynatorką programu szkolnego tutoringu, który stał się podstawą eksperymentu edukacyjnego prowadzonego pod patronatem SWPS. Jej artykuł, o wprowadzaniu tutoringu do szkoły został opublikowany w książce „Tutoring jako spotkanie”. Przez kilka lat prowadziła Ośrodek Promocji Talentów.

 

Luiza Weder – Jestem psychologiem, trenerem treningu i warsztatu psychologicznego, tutorem i superwizorem tutoringu, realizuję również audyty psychologiczne i konsultacje eksperckie w projektach rozwojowych. Jestem Certyfikowanym Trenerem Points of You® – oryginalnej metody i kreatywnych narzędzi wspierających rozwój osobisty, zespołowy i organizacyjny. Za mną ponad 4000 zrealizowanych godzin pracy grupowej i blisko 3500 procesów indywidualnych (gł. tutoring rozwojowy i tutoring kariery, konsultacje psychologiczne, IPD, superwizje). Najchętniej pracuję w nurcie transformacyjno-rozwojowym, który wychodzi poza klasyczne dostarczanie wiedzy i umiejętności, i zakłada, że efektem działań rozwojowych może być też pewien wewnętrzny „ruch” w człowieku, który prowadzi do jego pełniejszego i bardziej satysfakcjonującego funkcjonowania w codzienności i w świecie. Ten „ruch” dotyczy całej osoby, tego kim dany człowiek jest (nie tylko tego, co i jak robi), w tym jego tożsamości, wartości i misji.

dr Anna Witek-Crabb – tutorka akademicka, wykładowczyni i specjalistka z zakresu zarządzania strategicznego organizacjami. Niepoprawna entuzjastka alternatywnej, wolnej edukacji, z doświadczeniem w tworzeniu i zarządzaniu nowymi nietypowymi przedsięwzięciami edukacyjnymi. Współtwórczyni i koordynatorka BIPS – Biznesowego Indywidualnego Programu Studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Autorka wielu publikacji, w tym książki „Warsztat stratega. Zbiór narzędzi dla wykładowców i trenerów zarządzania strategicznego”.