Warsztaty

Bądź na bieżąco z informacjami o VI Ogólnopolskim Kongresie Tutoringu, zapisz się na newsletter i polub naszą stronę na facebooku!

Warsztaty podczas VI Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu:

Poniżej prezentujemy wybrane warsztaty, które odbędą się 31.05-1.06.2019 r. podczas VI OKT! 

Każdy z uczestników będzie mógł wybrać udział w 4 warsztatach i sesjach równoległych.

 

Panel dobrych praktyk tutoringu szkolnego 

Panel będzie obejmował wystąpienia prezentujące wdrożenia tutoringu w różnych rodzajach szkół. Zapraszamy na panel zarówno tych, którzy z tutoringiem spotykają się po raz pierwszy, jak i tych, którzy szukają inspiracji i wskazówek dotyczących wykorzystywania tutoringu w szkole!

  • Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 STO im. Ewarysta Estkowskiego w Łodzi – Dorota Taźbierska, Anita Stępczyńska
  • LXIV Liceum Ogólnokształcące im. St. I. Witkiewicza w Warszawie – Katarzyna Czeczott-Łukasik, Anna Tulczyńska
  • Szkoły im. I.J. Paderewskiego – Edukacja Lubasz – Paulina Eliks
  • Zespół Szkół Zakonu Pijarów im. św. Józefa Kalasancjusza w Poznaniu – Wojciech Biernacik

 

Panel dobrych praktyk tutoringu akademickiego 

Panel będzie obejmował prezentację badań na temat tutoringu akademickiego (opis poniżej) oraz 3 wystąpienia prezentujące wdrożenia tutoringu na różnych uczelniach. Zapraszamy na panel zarówno tych, którzy z tutoringiem akademickim spotykają się po raz pierwszy, jak i tych, którzy szukają inspiracji i wskazówek dotyczących wykorzystywania tutoringu na uczelni!

  • dr Edyta Nowak-Żółty (WSB) – Tutoring akademicki, czyli jaki model tutoringu jest oczekiwany przez studentów a jaki przez tutorów w relacji akademickiej 

Wystąpienie jest refleksją nad wynikami badań, które autorka prowadziła wśród studentów i tutorów kilku wybranych uczelni w Polsce. Rezultatem tych badań jest autorski model tutoringu, który mógłby być implementowany na uczelni wyższej. Wystąpienie będzie także okazją do zaproponowania cech, kompetencji i umiejętności, które są oczekiwane przez tutee (student) od Mistrza –Tutora w relacji tutoringowej. Autorka zwróci także uwagę, że nie każdy student nadaje się do pracy i rozwoju metodą tutoringu. Efektem pracy naukowej jest także zestaw cech i kompetencji, które powinien wykształcić w sobie student, odbiorca tutoringu.

  • dr Anna Witek-Crabb, dr Sylwia Wrona – Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • dr Paweł Jasiński – Collegium da Vinci w Poznaniu
  • Aneta Powroźnik, dr Anna Stanisławska-Mischke, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

 

Strefa inspiracji

Obecnie w Polsce istnieje tak dużo wartościowych inicjatyw i programów tutorskich, że nie da się ich wszystkich zliczyć ani monitorować. Żeby wykorzystać ten olbrzymi potencjał i zaangażowanie tutorów, podczas specjalnego modułu uczestnicy-prelegenci opowiedzą o swoich doświadczeniach tutorskich – opowiedzą o swoich historiach sukcesu tutorskiego, podzielą się dobrymi praktykami: wykorzystywanymi narzędziami, ćwiczeniami i swoimi “receptami” na udany tutoring. To szansa, by “dotknąć” tutoringu tak, jak on działa w praktyce!

Strefa inspiracji szkolnych (sobota, godz 9-11) umożliwi poznanie wyjątkowych historii tutorskich, metod pracy i narzędzi tutorów-praktyków, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą.

Strefa inspiracji akademickich (sobota, godz 11:20-13:20) umożliwi poznanie wyjątkowych historii tutorskich, metod i narzędzi tutorów praktyków, którzy pracują ze studentami i dorosłymi.

Jako bierny uczestnik (słuchacz) w strefie inspiracji może wziąć udział każdy. Zachęcamy dodatkowo do czynnego zaangażowania (prelegent) w postaci 8-12 minutowego wystąpienia. Chcesz wystąpić w strefie inspiracji? Zapraszamy do wystąpienia każdego, kto pracuje metodą tutoringu niezależnie od długości doświadczenia! Liczy się gotowość do podzielenia się tym, co może być wartościowe i ciekawe dla innych tutorów oraz gotowość do czerpania inspiracji od innych praktyków tutoringu. Zachęcamy do poznania szczegółów i zgłoszenia swojego wystąpienia! W razie pytań, prosimy o kontakt: bartosz.fingas@cw.edu.pl, tel. 667 886 614

 

Piotr Czekierda – Wrocławscy Mistrzowie, czyli w poszukiwaniu sekretów wielkości słynnych wrocławian

Dla kogo: Wszyscy uczestnicy Kongresu, szczególnie ci, którzy lubią poszukiwać mądrości podczas spacerów i chcą poznać miasto od nietypowej – biograficznej – strony. 

Opis:

W tym roku Piotr Czekierda zaprasza na plenerowe warsztaty na ulicach Wrocławia – miasta spotkań! Dedykowane są tym, którzy chcą odkryć sekrety wielkości inspirujących wrocławian. Znajdziemy się w miejscach w których żyli, pracowali i bawili się wrocławscy mistrzowie: poeci, filozofowie, sportowcy, artyści i przedsiębiorcy. Dotkniemy tego, co wpływało na ich rozwój, kształtowało ich marzenia i aspiracje. Warsztaty będą miały formę gry miejskiej a ich bohaterami będą m. in. Angelus Silesius, Wanda Rutkiewicz, czy Edyta Stein. Zapraszamy!

Uwaga! Warsztaty trwają dwie tury od godz 14:15 do 18:00 ! Osoby, które zapisały się na ten warsztat nie zapisują się na II turę!

Zobacz filmik z zaproszeniem na warsztat!

 

dr Tomasz Daroszewski – Homo distractus. Wyzwania edukacji i tutoringu w dobie rozproszenia

Dla kogo: Nauczyciele i tutorzy wszystkich poziomów edukacyjnych

Opis:

Koncentracja jest niezbędnym warunkiem skutecznego zapamiętywania, uczenia się i efektywnej pracy umysłowej. Zarówno uczniom jak i nauczycielom coraz trudniej jednak skupić uwagę. Jedną z przyczyn jest stale zwiększająca się ekspozycja na bodźce płynące ze świata technologii cyfrowych – media społecznościowe, portale informacyjne, liczne aplikacje ciągle zabiegają o naszą uwagę. Ich twórcy świadomie wykorzystują mechanizmy psychologiczne, mające na celu uzależnienie użytkowników od ich śledzenia. Jak pokazują badania, w pewnych grupach młodzieży częstotliwość sięgania po telefon przekracza 2000 razy dziennie. Tworzy to nowy kontekst, który powinna uwzględnić zarówno szkoła jak i osoby związane z edukacją spersonalizowaną.

W trakcie warsztatów dowiedzą się Państwo, jak radzić sobie z rozproszeniem pochodzącym z powszechności technologii cyfrowych, nie odrzucając jednocześnie możliwości, jakie stwarzają. Poznają Państwo także poparte badaniami kryteria oceny, kiedy warto z nich korzystać a kiedy okazują się nieefektywne w edukacji. Serdecznie zapraszam!

 

Damian Godlewski – Budowanie profesjonalnej marki tutora – czyli jak stworzyć skuteczną ofertę tutorską?

Dla kogo: Wszystkich tutorów, którzy zamierzają prowadzić (lub już prowadzą) tutoring poza murami szkoły lub uczelni.

Opis:

Wraz z rosnącą w tempie geometrycznym popularnością tutoringu coraz więcej tutorów zadaje sobie (i nam w Collegium Wratislaviense:) ) pytanie: Czy tutoring muszę prowadzić tylko w murach szkoły, organizacji lub uczelni? Czy istnieje rynek na tutoring? Jak mogę pozyskiwać podopiecznych niezależnie od miejsca w którym pracuję? Jak mogę zyskać własną niezależność jako tutor i oferować swoje autorskie programy tutorskie dla uczniów i studentów?

Na tych pytaniach będzie koncentrował się niniejszy warsztat! Uczestnicy będą mieli możliwość zastanowić się nad możliwością oferowania przez siebie usług tutorskich, poznają zasady tworzenia profesjonalnej marki tutorskiej oraz praktyczne sposoby, jak można tę markę komunikować, promować i dzięki temu pozyskiwać podopiecznych.

Jestem przekonany, że współpraca tutorów przy tworzeniu niezależnego rynku tutoringu w Polsce przyczyni się do dobra tutorów, którzy będą mogli szerzej wykorzystać swój potencjał, oraz samych podopiecznych, którzy otrzymają szansę doświadczenia profesjonalnego tutoringu niezależnie od tego, czy on funkcjonuje w ich szkole lub na uczelni!

Zapraszam wszystkich, którzy chcą swoją działalnością zmieniać oblicze tutoringu w Polsce!

dr Grzegorz Grzegorczyk – Jak słuchać, żeby usłyszeć – budowanie głębokiego porozumienia i środowiska zmiany w dialogu tutorskim. Narzędzia zaawansowane

Dla kogo: Tutorzy szkolni i akademiccy z praktyką tutorską lub ukończoną Szkołą Tutorów (2 oddzielne grupy)

Opis:

Zazwyczaj słuchamy, aby szybko zareagować, trafnie odpowiedzieć i wyrazić zdanie na dany temat. W tutoringu chodzi o coś więcej. Tutor ma zadanie stworzyć Podopieczne/-emu skuteczne warunki uczenia się swoim słuchaniem. Osoba Tutora to ktoś, kto daje okazję do doświadczenia jakości rozmowy, której w innych obszarach edukacyjnych Podopieczna/-y nie doświadcza. Na tym polega wartość tutoringu. Dlatego żadne narzędzi i techniki tutorskie/edukacyjne nie będą skuteczne i wystarczające bez dobrego kontaktu, relacji, zaufania, bezpieczeństwa, wyrozumiałości.

Skuteczna komunikacja tutorska opiera się na dopasowaniu i odzwierciedlaniu świata Podopiecznego. To komunikacja oparta na więzi, sprawiająca, że Podopieczny czuje się przy Tobie dobrze i bezpiecznie. Podczas tego warsztatu dowiesz się, jak:

  • wskazywać podobieństwa między Wami w kluczowych obszarach Waszej relacji
  •  okazywać wyrozumiałość i empatię
  • szczerze akceptować świat Twojej/Twojego Podopiecznej/Podopiecznego
  • dawać odczuć Podopiecznej/Podopiecznemu, że jesteś jej/jego przyjacielem, wsparciem w jej/jego procesie

Zobacz filmik z zaproszeniem na warsztat!

 

Barbara Habrych – Jak chwalić a jak szukać wartości w porażce? Nastawienie na rozwój w praktyce

Dla kogo: tutorzy, nauczyciele, wykładowcy akademiccy  (2 oddzielne grupy)

Opis:

Tutoring to proces, w którym wspieramy podopiecznych w odkrywaniu i rozwoju swoich mocnych stron, talentów. Obserwujemy postępy i je chwalimy. Czy nasze pochwały wzmacniają motywację wewnętrzną? Jak chwalić, aby budować w uczniach poczucie, że sukces zależy od nich, a nie od zewnętrznych czynników? I jak znaleźć wartość w porażce?

Zapraszam na warsztat, który pomoże odpowiedzieć na te pytania.

Program warsztatu:

  • Badania Carol Dweck: nastawienie rozwojowe (ang. growth mindset) i nastawienie sztywne (ang. fixed mindset)
  • Potęga uwagi niewartościującej
  • Jak chwalić, aby wzmacniać motywację wewnętrzną?
  • Jak pokazywać podopiecznym wartość porażki i wyciągać z niej wnioski?
  • Wytrwałość jako czynnik sukcesu

Zobacz filmik z zaproszeniem na warsztat!

 

Monika Jackowska – Od kreatywności do samodzielności- jak rozwijać w uczniach potencjał twórczy

Dla kogo: Nauczyciele i tutorzy przedszkolni i szkoły podstawowej

Opis:

Na warsztacie będzie o twórczym myśleniu oraz o tym , jak rozwijać w kreatywność w sobie i uczniach – przede wszystkim tych najmłodszych. Aby rozwiązywać problemy i być efektywnym w działaniu trzeba rozwijać pomysłowość i innowacyjność. Talent ten, przez niektórych nazywany umiejętnością, posiada każdy z nas, jednak na bardzo zróżnicowanym poziomie. Ale jest na to recepta! Kreatywność można rozwijać, a wzrost tej zdolności prowadzi dzieci ku samodzielności, a dorosłych do wychodzenia po za utarte schematy. Twórczość, jak pisze Aneta Chybnicka to: „proces myślowy, który prowadzi do nowych użytecznych rozwiązań”. Z kolei, kiedy znajdujesz rozwiązanie, stajesz się skuteczniejszy w działaniu i bardziej samodzielny. Jedną z najważniejszych kompetencji jaką warto rozwijać w uczniu, aby umiało stawił czoła wciąż zmieniającej się rzeczywistości jest właśnie ROZWIJANIE KREATYWNOŚCI.

Celem warsztatu jest rozwój i poznanie narzędzi umożliwiających:

  • odkrywanie i trenowanie możliwości twórczych ucznia
  • rozwijanie zainteresowania i motywacji do działania
  • pobudzanie wyobraźni i fantazji
  • generowanie nowych , innowacyjnych rozwiązań, które wspierają poczucie samodzielności i wpływu ucznia oraz płynącej z niej satysfakcji

Chcesz wiedzieć więcej- zapraszam na warsztat, na którym pokażę, jak to robić i dlaczego warto!

Piotr Jaworski – Mentoring w działaniu, czyli spotkanie po którym rosną skrzydła.

Dla kogo: Osoby pracujące z dorosłymi: dyrektorzy, kierownicy, wykładowcy, trenerzy

Opis:

W niełatwych żyjemy czasach. Codziennie ktoś nam radzi i zmienia życie, choć go o to nie prosimy. Internetowi mistrzowie coachingu czy doradcy z telewizji śniadaniowych wydają się mieć lekarstwo na wszystkie problemy. Kiedy im wierzyć?

Dobrego mentora i dobry program mentoringowy można rozpoznać. Są na to sprawdzone i uznane przez prawdziwych specjalistów sposoby. Po spotkaniu z takim mentorem rzeczywiście mogą wyrosnąć skrzydła. Właśnie o tym opowiem na kolejnym Kongresie Tutoringu:

  • jak rozpoznać profesjonalnego mentora?
  • jak skutecznie wdrożyć program mentoringowy?
  • jakich błędów unikać w mentoringu?
  • jakie konsekwencje może mieć mentoring odarty z pozytywnego wsparcia?
  • no i oczywiście – jak dbać o skrzydła mentorowanego?

 

Anna Kaczalska – Przekonania na dzień dobry, czyli jak prostymi komunikatami wspierać uczniów i studentów w podejmowaniu wyzwań?

Dla kogo: nauczyciele i wykładowcy, tutorzy pracujący z młodzieżą i studentami (2 oddzielne grupy)

Opis:

Obezwładniające przekonania, wątpliwości czy niska samoocena to tylko kilka z wyzwań z jakimi mierzymy się w naszej pracy tutorskiej. “Wyzwań”, a więc też szans, aby coś zmienić.
Niezależnie od wieku – kłody jakie napotykamy każdego dnia noszą często ten sam tytuł: „nie dam rady”, „jestem za słaby”, “nie nadaję się”, „to dla mnie za trudne”… A my? Zdziwieni? Zaskoczeni? Przerażeni? Tyle tego?! A przecież jak mówił sam Richard Branson: „jeśli Twoje marzenia Cię nie przerażają, to znaczy, że są zbyt małe”.

Przekonania naszych podopiecznych o tym, co możliwe, a co nie, jacy są i jaki jest świat dookoła, decydują o tym, na jakie działania się zdecydują w życiu i nauce i jakie cele przed sobą postawią. Przekonania mogą budować, ale też mogą niszczyć; mogą wspierać, ale mogą też przeszkadzać.

Dlatego na warsztacie dowiesz się, jak pracować z przekonaniami odbiorców naszej tutorskiej pracy i jak nie wpadać w pułapki własnych.  Poznasz narzędzia, dzięki którym wzbogacisz swój zawodowy warsztat tutora i dydaktyka. Forma gry, której celem jest budowanie wysokiej samooceny podopiecznego i zmiany jej w energię twórczą i wspierającą w realizacji celu, pozwoli Ci szybko zastosować te narzędzia w swojej codziennej pracy tutora zarówno w obszarze naukowym jak i rozwojowym.

 

Joanna Król-Mazurkiewicz, Mariusz Mazurkiewicz – Lego® Education w pracy nauczyciela-tutora

Dla kogo: nauczyciele i tutorzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Opis:

W dzisiejszym świecie dobrej edukacji ciągle poszukujemy nowych – innych niż standardowe – metod i środków dydaktycznych, które pozwolą nam „dotrzeć” do naszych podopiecznych: pobudzić do działania, motywować do podejmowania prób w osiąganiu celów, ciągłego rozwijania się przede wszystkim poprzez doświadczanie.

Warsztaty z wykorzystaniem zestawów Lego® Education mają na celu ukazanie wszechstronności zastosowań w edukacji klocków dotychczas postrzeganych jako zabawki. Prowadzący ukażą ogromną wartość edukacyjną tych pomocy i wskażą drogę w możliwości ich wykorzystania w pracy z ludźmi na każdym etapie edukacyjnym od przedszkolaków aż po osoby dorosłe.

Osoby prowadzące warsztaty mają pięcioletnie doświadczenie w pracy z wykorzystaniem z różnorodnych zestawów Lego® Education – od nauk ścisłych po nauki humanistyczne i społeczne.

Uczestnictwo w warsztatach da Państwu zastrzyk pozytywnej energii edukacyjnej i otworzy nowe drogi do tworzenia się pomysłów w pracy nauczyciela – tutora!

 

Maria Libiszewska – Jak zamienić “Zakuć Zdać Zapomnieć” w “Zaznać Zrozumieć Zapamiętać”, czyli o roli emocji w edukacji

Dla kogo: nauczyciele i wykładowcy (2 odrębne grupy)

Opis:

Jak często projektując doświadczenia edukacyjne dla swoich uczniów i/lub studentów myślisz o ich emocjach?
Tutoring to metoda pracy, która rozwija zainteresowania, pobudza ciekawość, inspiruje do zdobywania nowych światów, a także przynosi radość i dumę z osiągnięć. Pozytywne emocje wzmacniają pamięć, są fundamentem motywacji wewnętrznej, pomagają rozwijać wytrwałość oraz realizować wielkie cele.  Jak przenieść pozytywne emocje do sali lekcyjnej i zajęcia tutorskie?

Zapraszam na warsztaty projektowania przeżyć edukacyjnych, które pozwolą Twoim uczniom/studentom wejść w świat inspiracji, radości i przyjemności płynącej z uczenia się. Podczas spotkania:

  • Dowiesz się jak działają emocje oraz jaka jest ich rola w uczeniu się
  • Poznasz metody wywoływania pozytywnych emocji na zajęciach
  • Zaprojektujesz angażujące doświadczenie edukacyjne

 

dr Beata Master – Czy psychologia pozytywna naprawdę jest pozytywna? Czyli o psychologii pozytywnej w praktyce tutora

Dla kogo: tutorzy na wszystkich poziomach edukacyjnych (2 oddzielne grupy)

Opis:

Swoista “rewolucja” psychologii pozytywnej objęła właściwie wszystkie obszary naszego życia. Jest stosowana w pracy, komunikacji międzypokoleniowej, wychowywaniu dzieci. I oczywiście w szkole oraz w tutoringu. Uczenie siebie i innych zawiera w sobie komponent rozwojowy. Możemy go realizować w sposób świadomy, korzystny dla ucznia, studenta i nas samych jako prowadzących lub uznać, że to nas nie dotyczy. Bo interesuje nas tylko przekazanie konkretnej partii materiału Uczniowi. W drugim przypadku i tak wpływasz na postawy młodych ludzi  – czy tego chcesz czy nie i tak posługujesz się informacją zwrotną, pracujesz na celach i dostarczasz informacji.

Podczas warsztatu chcę pokazać jak można podejść do zasobów psychologii pozytywnej i jak zaczerpnąć z niej to, co chcesz i jesteś gotowy/gotowa stosować w swojej pracy z młodymi ludźmi. Tak, aby wspierać ich w rozwoju i jednocześnie nie stawiać się w roli psychologa. Zastanowimy się, gdzie jest granica tutoringu i pracy psychologicznej. Ponadto, podczas warsztatu skupimy się na zagadnieniu odkrywania mocnych stron oraz motywacji Tutee. Moim celem jest odczarowanie nieco czasem “magicznego” rozumienia motywacji i psychologii pozytywnej na rzecz otwarcia się na dialog motywujący z Uczniem i Studentem, którego celem jest wzrost systematyczności i wytrwałości w działaniu. Poznasz kilka sposobów prowadzenia takich rozmów, które mogą zmienić życie drugiego człowieka. I także nasze. Serdecznie zapraszam!

Zobacz filmik z zaproszeniem na warsztat!

 

Iwona Poczobut – Na ścieżce perspektywy studenta. Jak wykorzystać Design Thinking w wyzwaniach edukacyjnych budujących umiejętności rynkowe.

Dla kogo: wykładowcy akademiccy

Opis:

Design Thinking to zorganizowany i zespołowy proces tworzenia innowacyjnych rozwiązań oparty o empatyczne zrozumienie potrzeb i motywacji, bolączek i problemów Użytkownika. W środowisku edukacyjnym za Użytkownika można uznać studenta, ucznia, nauczyciela, wykładowcę, tutora, dyrektora, doradcę zawodowego, rodzica. I dla każdej z tych grup podejmować wyzwania projektowe służące rozwiązaniu problemu, zaspokojeniu potrzeby, szukaniu nowych rozwiązań.

Siłą tej metodologii, z dużą skutecznością wykorzystywaną w biznesie (projektowanie i usprawnianie produktów i usług), obszarze HR, innowacjach społecznych, oraz coraz częściej w edukacji jest podejście Human Centered Design i zespołowe współtworzenie (co-creation) rozwiązań.

Podczas Forum Ekonomicznego w Davos (2016) wśród 10 najbardziej pożądanych umiejętności w 2020 roku (Future of Jobs Report) wymieniono m.in. kompleksowe rozwiązywanie problemów, kreatywność, krytyczne myślenie, współpracę z innymi, inteligencję emocjonalną. Czy Design Thinking może pomóc ćwiczyć te umiejętności? Jak proces i narzędzia myślenia projektowego mogą przygotować studentów do wyzwań rynkowych?

Podczas tego warsztatu Prowadząca, która na co dzień w swojej praktyce zawodowej łączy 3 perspektywy: biznesu, edukacji i innowacji społecznych opowie jak wykorzystać Design Thinking na zajęciach i we współpracy ze studentami oraz pokaże w interaktywny sposób wartość jednego z narzędzi do odkrywania i definiowania wyzwań projektowych.

 

dr Tatiana Shvets – Od zainteresowań do celu, od celu do planów i realizacji – jak pomóc dziecku przejść tę drogę?

Dla kogo:  nauczyciele i tutorzy, którzy pracują z dziećmi w wieku od 10 do 18 lat

Opis:

Według badań Uniwersytetu Harvarda kompetencje miękkie (soft skills) w 85% decydują o sukcesie zawodowym. Jedną z najważniejszych kompetencji miękkich jest umiejętność pracy z celami i zadaniami. Jak często bywa tak, że wiesz, co uczniowi udaje się dobrze oraz czym się interesuje, jednak Twój podopieczny nie jest w stanie wyznaczyć swojego celu samodzielnie? Jak często jest tak, że w końcu cel zostaje wyznaczony, jednak nie udaje się stworzyć planu jego realizacji lub samego planu nie da się zrealizować? Jakie narzędzia pomogą tutorowi krok po kroku pokonać te zakłócenia?

W trakcie warsztatu ustalimy, co blokuje podopiecznych w realizacji celów, jak tutor może pomóc podopiecznemu poprawnie wyznaczyć cel, usunąć blokady, znaleźć zasoby, zaplanować sposób realizacji i wspólnie świętować sukces! Otrzymasz praktyczne narzędzia do realizacji celu przez podopiecznych przez pryzmat świadomości, samodzielności i odpowiedzialności.

 

Krzysztof Słaboń – Narzędzia aktywnej pracy zespołowej: układanka ekspercka (metoda puzzli)

Dla kogo: wykładowcy akademiccy, nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych

Opis:

W trakcie warsztatu poznasz i przećwiczysz narzędzie, które może wejść do Twojego stałego repertuaru zawsze gdy, po pierwsze, razem z klasą, grupą, zespołem potrzebujesz w aktywny sposób przestudiować tekst, a po drugie, chcesz to zrobić w sposób, który będzie:

  • angażujący wszystkich uczestników
  • wspierający rozwój krytycznego myślenia (analizy zagadnienia, wyciągania własnych wniosków, syntezy)
  • rozwijający kompetencje komunikacyjne i umiejętność prezentacji własnego stanowiska
  • rozwijający umiejętności indywidualnego i zespołowego uczenia się.

Warsztat będzie miał formę praktyczną. Poprzez układankę ekspercką (metoda puzzli) razem zgłębimy wybrane, ciekawe zagadnienie.

Zobacz filmik z zaproszeniem na warsztat!

 

Krzysztof Słaboń – Narzędzia aktywnej pracy zespołowej: action learning

Dla kogo: wykładowcy akademiccy, nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych

Opis:

Zapraszam na warsztat action learning podczas którego poznasz i wypróbujesz skuteczną metodę zespołowego poszukiwania rozwiązań złożonych problemów. Metodę możesz wykorzystać z klasą lub grupą w trakcie realizacji projektów, zajęć problemowych czy burzy mózgów.

Sesje Action learning oparte są o z góry ustaloną strukturę, która pogłębia refleksję nad doświadczeniami, wspiera rozwój krytycznego myślenia i kreatywność. Sposób prowadzenie sesji pozwala rozwinąć kluczowe umiejętności komunikacyjne – zadawanie pytań, aktywne słuchanie, przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej.

Warsztat będzie miał formę w pełni praktyczną – będziemy poznawać metodę action learning wspólnie rozwiązując wybrany problem, dlatego przed warsztatem pomyśl, jakie wyzwanie czy problem chciałabyś / chciałbyś przepracować razem z innymi uczestnikami.

Zobacz filmik z zaproszeniem na warsztat!

 

Tomasz Tokarz – Grywalizacja z wykorzystaniem narzędzi TIK

Dla kogo: nauczyciele, wykładowcy, trenerzy – wszyscy pracujący z grupami (2 oddzielne grupy)

Opis: 

Gry kojarzone są z aktywnością czysto rozrywkową. Mogą jednak pełnić także funkcje edukacyjne. Nie tylko ułatwiają przyswajanie informacji.
Można za ich pomocą uczyć współpracy, komunikacji, negocjacji, kreatywności, odkrywania mocnych stron. Szczególnie jeśli wykorzystamy do tego technologie informacyjno-komunikacyjne.

W trakcie warsztatów dowiesz się:

  • jak wykorzystać gry na lekcjach, szkoleniach lub warsztatach trenerskich,
  • jak zaprojektować grę edukacyjną,
  • jak włączyć w nią treści z podstawy programowej,
  • jak zamienić sprawdzian we wciągający quiz,
  • jak projektować pokoje zagadek,
  • jak tworzyć gry terenowe,
  • jak wykorzystać do tego smartfona oraz narzędzia TIK.

 

Luiza Weder – W poszukiwaniu własnej tożsamości tutorskiej. Spotkanie z metodą Points of You®

Dla kogo: wszyscy tutorzy-praktycy (wymagane doświadczenie tutorskie)

Opis:

Zatrzymaj się. Spauzuj. Ten jeden moment może zmienić każdy kolejny przed Tobą. Rozejrzyj się. Zobacz to, co spojrzenie na co dzień omija. Odsuń na moment role, które w życiu pełnisz. Odsuń maski, obowiązki, powinności, codzienne niepokoje i lęki… Co wtedy zostaje? Kim wtedy jesteś?

Zgodnie z ideą, że najważniejszym narzędziem w tutoringu jest Tutor, ten warsztat będzie szansą na nieco bliższe przyjrzenie się samemu sobie i zadbanie o swój osobisty rozwój. Szansą na zwiększenie świadomości tego, czym emanujemy i czym pragniemy emanować na naszych podopiecznych. Utworzymy wspólnie przestrzeń na wydobycie tego, co w każdym z nas najbardziej autentyczne i unikatowe, i co sobą (tym bardziej od teraz świadomie) „podajemy dalej” naszym podopiecznym.

Nasze inspirujące spotkanie z jednej strony da Ci możliwość zrobienia czegoś dla siebie, aby ruszyć w dalsze procesy tutorskie „w zgodzie ze sobą”, z nową energią i perspektywą. A z drugiej – niesie możliwość „posmakowania” metody, która podbija serca na całym świecie w branży edukacji i rozwoju, i którą również Ty możesz wykorzystać w swojej pracy edukacyjnej i tutorskiej. A wszystko to poza szkoleniowymi schematami, w zgodzie z mottem Points of You®: „Unexpected, but Precise” („Niespodziewanie, ale Precyzyjnie”)!

Uwaga: Zapraszam z otwartością i ciekawością na doświadczenie. Prosząc jednocześnie o punktualność – z uwagi na specyfikę i etapy pracy z metodą, nie będzie możliwości dołączenia do warsztatów w trakcie ich trwania!

 

 


Uwaga! Propozycje warsztatów mogą ulec zmianie – ostateczna lista warsztatów wraz z opisami będzie dostępna na początku kwietnia 2019.