Warsztaty

Bądź na bieżąco z informacjami o VI Ogólnopolskim Kongresie Tutoringu, zapisz się na newsletter i polub naszą stronę na facebooku!

Warsztaty podczas VI Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu:

Poniżej prezentujemy wybrane warsztaty, które odbędą się 31.05-1.06.2019 r. podczas VI OKT! 

Każdy z uczestników będzie mógł wybrać udział w 4 warsztatach i sesjach równoległych.

  • Tomasz Daroszewski – Homo distractus. Wyzwania edukacji i tutoringu w dobie rozproszenia
  • dr Grzegorz Grzegorczyk – Jak słuchać, żeby usłyszeć – budowanie głębokiego porozumienia i środowiska zmiany w dialogu tutorskim. Narzędzia zaawansowane
  • Monika Jackowska – Jak decydować, rozwiązywać i zachęcać? Techniki i metody wspierające motywacje i ułatwiające podejmowanie decyzji
  • Piotr Jaworski – Słowa, od których rosną skrzydła. Jak wzmacniać podopiecznych?
  • dr Beata Karpińska-Musiał – Jak zgubić kontrolę i być mniej ‘efektywną’: anty-warsztat nie tylko dla kobiet
  • Julia Kawalec – Pogłębiona praca z metaforą w tutoringu
  • dr Beata Master – Czy psychologia pozytywna naprawdę jest pozytywna? Czyli o psychologii pozytywnej w praktyce tutora
  • Agnieszka Pasek – Kreowanie zmiany i projektowanie innowacji w oparciu o foresighty, czyli scenariusze przyszłości
  • Luiza Weder – Spotkanie z metodą Points of You®: w poszukiwaniu własnej tożsamości tutorskiej
  • Panel dobrych praktyk tutoringu szkolnego (piątek, 31.05, równolegle do I tury warsztatów)

Panel będzie obejmował prezentację badań na temat stosowania tutoringu szkolnego oraz 3 wystąpienia prezentujące wdrożenia tutoringu w różnych rodzajach szkół. Zapraszamy na panel zarówno tych, którzy z tutoringiem spotykają się po raz pierwszy, jak i tych, którzy szukają inspiracji i wskazówek dotyczących wykorzystywania tutoringu w szkole!

 

  • Panel dobrych praktyk tutoringu akademickiego (piątek, 31.05, równolegle do II tury warsztatów)

Panel będzie obejmował prezentację badań na temat tutoringu akademickiego (opis poniżej) oraz 3 wystąpienia prezentujące wdrożenia tutoringu na różnych uczelniach. Zapraszamy na panel zarówno tych, którzy z tutoringiem akademickim spotykają się po raz pierwszy, jak i tych, którzy szukają inspiracji i wskazówek dotyczących wykorzystywania tutoringu na uczelni!

dr Edyta Nowak-Żółty – Tutoring akademicki, czyli jaki model tutoringu jest oczekiwany przez studentów a jaki przez tutorów w relacji akademickiej 

Wystąpienie jest refleksją nad wynikami badań, które autorka prowadziła wśród studentów i tutorów kilku wybranych uczelni w Polsce. Rezultatem tych badań jest autorski model tutoringu, który mógłby być implementowany na uczelni wyższej. Wystąpienie będzie także okazją do zaproponowania cech, kompetencji i umiejętności, które są oczekiwane przez tutee (student) od Mistrza –Tutora w relacji tutoringowej. Autorka zwróci także uwagę, że nie każdy student nadaje się do pracy i rozwoju metodą tutoringu. Efektem pracy naukowej jest także zestaw cech i kompetencji, które powinien wykształcić w sobie student, odbiorca tutoringu.

Uwaga! Propozycje warsztatów mogą ulec zmianie – ostateczna lista warsztatów wraz z opisami będzie dostępna około lutego 2019.